22 C
Kraljevo
петак, 07. фебруар 2025.
More

    Објављено

    Последње вести

    ПЛАН ЗА РЕКОНСТРУКЦИЈУ ПРУГЕ ОД КРАЉЕВА ДО КИМ

    - маркетинг -

    Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ставило је на рани јавни увид Просторни план подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Краљево-Рудница


    Како је истакнуто у Плану, реконструкција железничке инфраструктуре међународне железничке пруге Е-85 (Лапово – Крагујевац – Краљево – Косово Поље – Ђенерал Јанковић – граница Северне Македоније) на деоници Краљево – Рудница, директно ће допринети квалитету приступачности, нивоу конкурентности и динамичнијем развоју централних и југозападних делова територије Републике Србије.

    План подразумева реконструкцију, електрификацију и модернизацију железничке пруге на деоници Краљево – Рудница дужине око 70 км, за брзине од 80 км/ч.

    Тренутна максимална брзина возова је 60 км/ч, а пруга је изграђена је као неелктрифицирана једноколосечна пруга.

    Такође, додаје се, станице су углавном нерегулисане и не пружају адекватан ниво удобности и безбедности путницима и само станица „Краљево“, као чворна и дистрибутивна станица, издваја се као станица са великим протоком путника и терета.

    ПЛАН ЗА РЕКОНСТРУКЦИЈУ ПРУГЕ ОД КРАЉЕВА ДО КИМ • Студеница Online
    ФОТО: Студеница Online

    И телекомуникациона мрежа на овој деоници пруге је у лошем стању – телекомуникациони системи су засновани на аналогној телефонији. Поред тога, већина пружних прелаза је необезбеђена.

    Подручје Просторног плана обухвата 24 насеља – 11 на територији града Краљева и 13 на територији општине Рашка.

    Основна концепција реконструкције деонице Краљево – Рудница је ремонт целе пруге са доградњом појединих деоница како би се испунила пројектована брзина од 80 км/х, дозвољено осовинско оптерећење на железничкој прузи од 225 кН и дозвољено оптерећење по метру од 80 кН/м².

    Реконструкција ће, како је наведено, пратити постојећу трасу пруге побољшавајући је на петнаест тачака/области.

    Железничка деоница се налази на равничарском и брдском терену и прати долину реке Ибар, али после Матарушке Бање пруга пролази кроз планински терен пратећи планинске долине са 16 тунела и усека, 65 мостова, 8 подвожњака, 5 надвожњака и 144 пропуста дуж трасе.

    На већини деоница на којима се предлаже реорганизација неопходна је изградња нових мостова и тунела.

    Пруга има укупно 15 железничких станица и стајалишта које се задржавају, а за неке станице, као што су Матарушка Бања, Јошаничка Бања, Брвеник и Рудница, испитаће се начин доградње објеката.

    На деоници има и 26 пружних прелаза који би требало да се задрже и обезбеде, док би пружни прелази на км 87+198,55, који је већ затворен за возила, као и пружни прелаз на км 148+832,00 могли би укинути.

    Напоменуто је и да је за потребе изградње железничке пруге предвиђено успостављање коридора дуж трасе пруге укупне ширине око 200 м.

    План је на јавном увиду до 15. јуна.

    Подсетимо, реконструкцију ове пруге најавио је ресорни министар Горан Весић крајем прошле године, а најављивала ју је и бивша министарка Зорана Михајловић пре готово једне деценије.

    ИЗВОР ИНФОРМАЦИЈЕ: ЕКАПИЈА

    - маркетинг -

    Последње вести

    - маркетинг -

    Ако сте пропустили

    - маркетинг -